El Barça ja és futbol modern


Sóc del Barça des que tinc ús de raó. Vaig créixer estimant un més que un club que anava a remolc del Madrid, sent alhora una icona d’aquella Catalunya acomplexada davant d’Espanya.
Però va aparèixer Cruyff, Guardiola i Luis Enrique, i Xavi, Iniesta, Ronaldinho i Messi. I Laporta i Rosell i Bartomeu. I entre tots plegats van convertir el meu Barça en el millor del món. I quan ets el millor del món et converteixes en un club competitiu, obsessionat pels títols, beneficis i ingressos. I quan només vols ser el millor dels millors en tots els aspectes, s’arracona la passió.
El Barça és ara la icona del futbol negoci o futbol modern: convertir la teva identitat en un objecte de merchandising. Omplir-se la boca de valors, mentre es fan contractes multimilionaris a jugadors capritxosos i mercenaris quan els teus aficionats no arriben ni a final de mes. Preferir un estadi ple de turistes consumidors abans que un avi portant el seu nét. Jugar un partit seguint els horaris de l’Àsia sense tenir en compte els hàbits dels teus socis. Preus d’entrades que no pot pagar la majoria de la població.
El Barça ara és molt més que una franquícia, i quan sona el seu himne: “sona la cançó que més m'estimo d'aquest món, però ara és per vendre i quan la sento és només soroll”.  
Només em queda l’esperança que els socis del Barça se n’adonin de la gravetat de la situació i tornin a recuperar el club. 

Entrades populars d'aquest blog

PERQUÈ RÚSSIA HA ATACAT UCRAÏNA?

I les víctimes dels que van matar els rojos??

4 de juliol de 1994